Thursday 26 January 2012

Life is like a C I R C L E

Shalom readers! :) 

Hari nie aku terasa penat sikit. Tapi aku membiarkan penat lelah aku macam tue jer. Aku tak nak rehat. Rehat pun sekejap jer. Kesian juge badan aku nie. Petang senja tadi, aku ngan Josephine photo shoot kat tepi waterfront nun. Ntah nape hati ku tergerak sangat nak pegi sane. Tapi, ade juge aku hilang mood sikit. 


Pertama, sebab lambat sampai sane.
Kedua, takde sunset ler.
Ketiga, terasa kehilangan sesuatu.
Keempat, otak asyik aktif berfikir tentang perkara yang tidak sepatutnya.
Kelima, seolah-olah dalam dilema la plak.

Hmm.. nak katekan aku asyik fikirkan tentang lalu. Dah lalek juge aku ngan benda tue. Tak juge aku kisah sangat sekarang nie. Otak aku jer rase sesak dengan benda-benda lama. Aku penatlah.

Hidup nie bagaikan roda. Kejap kat atas, kejap kat bawah. Pabila hampir ke bawah tue ler yang paling bahaya sangat. Andailah aku dapat memberhentikan masa dalam 5 minit. Aku ingin tarik nafas sedalam-dalamnya dan hembus sekuat hati. Aku terasa berat beban di bahu nie. Aku ingin hampiri orang yang ku sayang dan ingin aku katakan aku sayang sangat-sangat kat dier. Aku ingin peluk dier. Dan bagi aku peluang untuk aku perbetulkan segalanya. Aku selalu jaga hati orang, patutkah orang seperti aku ini meminta balasannya? Bagi aku, segala balasan yang baik dan setimpal dengannya adalah daripada Tuhan Yang MahaEsa. 

Aku pinta untuk memberi aku ruang untuk berterus-terang tanpa mengharapkan apa-apa. Aku sayang semua orang. Malangnye, ade segelintir berfikiran negatif kat aku. Aku sentiasa tertanya diri akan aku sendiri. Layakkah aku bersama mereka? Kenapa mereka harus begitu? Aku sentiasa mengelakkan diri berfikiran negatif, tapi mereka membuatkan aku merasa sesuatu yang aku tidak sangka langsung. Walaupun mulut tak berkate, tapi gerak geri aksi mereka ku kenali.

Kadang-kadang, aku terlalu mengharap kepada orang yang aku sayang sehingga harapan aku itu boleh hancur berkecai. Kenape aku masih juge memaafkan kesalahan mereka? Tapi sedarkah mereka apa yang mereka lakukan kepada aku sebelum ini? 

Dengan aksi dan gerak geri mereka sudah pun aku kenali. Aku sayang mereka ya, Tuhan.
Aku tak pasti samada aku salah kerna bersikap sebegini atau sememangnya semua ini benar. . . . . .
Bila punya masalah, sedih, gembira dan sebagainya ada saja cerita. Di saat aku memerlukan seseorang, tiada seorang pun yang bertahan, memahami aku dan ingin bersamping aku saat aku betul-betul perlukan seseorang. Semuanya datang dan pergi. Aku cuba mengerti kehidupan apa yang aku miliki saat ini.

Kini, aku terasa makin lemah dalam iman tapi aku masih mampu mempertahankan apa yang patut dan aku tau batas aku sendiri. Walaupun lemah, aku tau aku tetap teruskan apa yang telah aku mulakan kerna di situ permulaannya, di situ jugalah penamatnya. 

I know that I'm strong enough to venture off all the obstacles >.<
I know God always beside me (: He will lead my way. I shall let go all the bad things and thought. God bless my life and bless my family & friends. Shall let the things be.


Sweet Love from me 

No comments: